Yrittäjän ja duunarin elämää.


Lapissa kaikki hyvin. Huomenna olisi vika päivä ennen kotimatkaa Oulussa. Mahtava reissu ollut kaiken kaikkiaan poikien kanssa ja tää on se mistä itse tykkään. Maalla on mukavaa vai miten se meni? 
Tykkään vaihtelevasta työstä niin yrittäjänä kun työntekijänä. Aina ei tietenkään pysty täysin valitsemaan, mutta se päivä tulee vielä ja sitä kohti mennään täysillä! 
Mulle vapaus on se tärkein eroavaisuus, jos mietin yrittäjän ja työntekijän eroja. Vapaudella tarkoitan mun tapauksessa sitä, että ei tarvitse herätä herätyskelloon, aamut alkaa salilla sekä voin täysin itse suunnitella mun päivän. Saattaa tietenkin olla tosi pitkiä päiviä, mutta en yleensä laske tunteja. Yrittäminen on mun mielestä elämäntapa, eikä se sovi tietenkään kaikille. Yrittäjäksi jos haluaa, täytyy olla omaa päätä ja motivaatiota. Yrittäjää ei kukaan pakota heräämään aamulla tai tekemään suunniteltuja asioita. Pitää itse potkia itseään. Tietysti itselläkin on tuo motivaatio joskus jossain, mutta tärkeää on se, että tiedän tasan tarkkaan miten saan itseni taas motivoituneeksi. Siinä ei montaa minuuttia kestä. Hyvä vinkki on päivittäin muistuttaa itseään asioista mitä haluaa tulevaisuudessa. Miksi teen? Mikä on se oma juttu? Jos ei ole miksiä, ei synny liikettäkään. Miksi on aina tärkeämpi kuin miten, ainakin mun kohdalla ja suurimmalla osalla. Miksi teet just sitä mitä teet? Mikä on sun tavoite? Kuulen aika usein ja olen vuosia kuullut että "Maiju sä oot aina vaan töissä", noh pitää aika paikkaansa. Mulla on aika iso miksi taustalla. Tiedän mitä haluan ja tiedän tasan tarkaan mitä se vaatii. Mulla on pitkään ollut sellainen ajatus, että en halua elää täällä vaan maksamassa laskuja ja siinä se sitten olikin. Suosittelen kaikkia tekemään töitä unelmiensa eteen. Jos sen saavuttaminen vie vaikka pari vuotta, on se jollekin paljon, toisille vähän. Ajalla ei ole mun mielestä merkitystä. Lisäksi suojelkaa teidän unelmia. Ihan sama mitä mieltä naapurin Pena on. Itse olen joutunut taistelemaan aika paljonkin, mutta hyvä vaan, koska miksi ja itse minä ovat tulleet vahvemmiksi. Mulle muiden mielipiteillä ei ole mitään väliä, ellen itse tietysti kysy vaikka ystävän neuvoa tms. Kuitenkin on vain minä ja mun elämä, joten miksi pitäisi elää niin kun joku toinen neuvoo?

Espanja kutsuu taas pian ja pääsenkin taas reissaamaan. Nea, tulossa ollaan!
Se tunne kun istuu koneessa ja miettii tulevaisuuden kaikkia ihania asioita mitä on tulossa. Usein heitän napit korviin ja tuijotan vaan ikkunasta ja mietiskelen asioita. Lentäminen on terapiaa, saa kaikki ajatukset jättää kotiin ja keskittyä vain positiivisiin asioihin. Joskus tulee mietittyä asioita, joita ei itsellä ole ja haluaisi olevan. Tästä myös syntyy paljon ideoita ja uusia tavotteita itselle. Tällaisena hetkenä muistutan itseäni aina siitä, mitä mulla jo on ja keskityn niihin, mutta katson tulevaan innolla. Kiitollisuus on yksi asioista, joka saattaa joskus unohtua. Oma onnellisuus ei ole kiinni kenestäkään muusta kuin itsestään. 

Tehkää asioita mistä tykkäätte!

Xx Maiju



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Lomalla rennosti. Syksyllä sitten?

Kevään merkit.

Keneltä ostan palveluita?