Vappu juhlittu.

Olipas hyvä Vappu kaiken kaikkiaan. Näin paljon ystäviä ja tuli otettua taas iisimmin. Toivottavasti sullakin oli ihania ihmisiä ympärillä ja hyvä meininki. Kevät tulee kovaa vauhtia ja mikäs sen parempaa kun lähteä ulos aurinkoon, kuten tänään. Itse ainakin huomaan olevani paljon energisempi, kun tulee valoa ja lämpöä ilmoille. Ensi viikolla onkin enemmän aurinkoa, sillä lähden Marbellaan viikoksi ystävän luo. Innolla odotan kyllä ensi viikkoa.
Aurinkoa tai ei...onko aina pakko olla maailman iloisin ja positiivisin? Tätä oon itse miettinyt tänään ja tulin siihen tulokseen, että ainakin voi yrittää olla. Toki niitä huonojakin päiviä on itsellä, mutta kummasti nekin yleensä päättyvät johonkin hyvään. Mun mielestä se, miten asioihin reagoi ja miten niitä käsittelee on tärkeintä. Jos ulkona sataa vettä, tarviiko siitä huudella kaikille somea myöten?
Oon itse huomannut, että kun suhtautuu vaikka väkisinkin välillä niihin ikävempiinkin juttuihin kuitenkin positiivisesti, on elämä paljon helpompaa itselle. Turhaa stressiä ei synny. Pyrin itse aina väälttämään turhaakin turhemmat ajatukset, kuten esim. sää. Tuskin ajattelen ikinä edes koko asiaa. En pysty säähän vaikuttamaan millään tavalla, joten miksi tekisin itselleni tästä ongelman? Pyrin itse välttämään mahdollisia itseäni kuormittavia asioita, koska negatiivisuuteen tarttuu paljon helpommin kiinni kuin positiivisuuteen.
Negatiivisuudesta pääsee kylläkin eroon, mikäli haluaa. Jos tunnistat itsesi vähän negatiiviseksi ihmiseksi, niin ei hätää- asian voi korjata täysin päinvastaiseksi. Puhun nyt omasta kokemuksestani täysin. Mitä sitten lähdin aikoinaan ensin muuttamaan omissa tavoissa, oli se, että poistin ensinnäkin somesta kaiken negatiivisen. Piilotin juorulehtien uutisia myöten kaiken. Tämän lisäksi aloitin mun ruutiinit sekä päivittäisen opiskelun. Nykyään mun some on täynnä pelkkää positiivista sanomaa treenaamisesta businekseen. Ensimmäiset pari kuukautta olivat erittäin haastavia, koska oma pää laittoi niin paljon vastaan tätä muutosta. Tämä on kuitenkin ollut täysin sen arvoista. Mitä olen tämän muutoksen myötä saanut, niin lista on niin pitkä ettei se tähän tekstiin mahdu millään. Omat ajatukset on ne tärkeimmät, käytännössä olen muuttanut mun ajatusmallin täysin ja sen seurauksena, on mun koko elämä muuttunut.
Usein mietitään myös sitä, kuinka jotkut ihmiset menevät eteenpäin elämässä ja toiset eivät?
Mun vastaus on tähän selvä, eteenpäin menijät ajattelevat asiat eri tavalla.
Mikäli haluat sun elämään muutosta niin muista, että mikään ei muutu, jos mikään ei muutu.
Ja sanonpa tähän loppuun vielä, että kaikki on mahdollista, jos vaan itse haluaa.

Xx Maiju


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Lomalla rennosti. Syksyllä sitten?

Kevään merkit.

Keneltä ostan palveluita?