Sinkkuus.

Mitä sinkkuus on? Onko se hyvä vai huono asia? Pelottaako että olet yksin? Oletko ehkä ikisinkku? Jos olen aina sinkku, miten suhtaudun tähän ajatukseen? Miten sinkun tulisi elää? Miten sinkku käyttäytyy? Miksi olen vielä sinkku? Onko sinkkuus trendi? Miksi olla sinkku?

Nämä kysymykset heräävät sinkulla pintaan aina silloin tällöin. Joskus asioita pyörittelee enemmän ja joskus vähemmän päässään. Jotkin ulkopuoliset tekijät laittavat ajatukset juoksemaan ja saa aikaan tunnemyrskyn. Miten näihin kysymyksiin pitäisi suhtautua? Onko oikeaa tai väärää vastausta mihinkään? Onko ylipäätään vastausta mihinkään?

Mulle sinkkuus on elämistä itseni kanssa. Koen että se on hyvä asia, toisinaan ei niin hyvä. En tiedä edes onko tästä aiheesta mieluisaa kirjoittaa, mutta teen sen kuitenkin. En tiedä pelottaako mua varsinaisesti olla sinkku. Toisinaan ajatus mietityttää, mutta en osaa vastata. Jos mut on tarkoitettu ikisinkuksi niin sitten on. Sitä en voi päättää sinänsä. Ajatus siitä että olisin ehkä ikisinkku, herättää toki paljon tunteita, mutta onneksi "olenhan vasta 26".
En tiedä onko mitään tiettyä tapaa miten sinkun pitäisi elää. Itse olen panostanut aina itseeni ja asioihin joista pidän. Ei tarvitse sen enempää miettiä lähteekö huomenna reissuun vai ei. Jos haluan niin lähden. Joskus sinkkuus liitetään armottomaan rällästämiseen ja juhlimiseen, ehkä siksi että on vapaa tekemään mitä ikinä haluaa, eikä ole sitä arkista sohvaa ja telkkaria toisen kanssa. En koe että mulla olisi näin ollut. Koen että oon viettänyt ihan normaalia arkea itseni kanssa. En tiedä onko sinkuilla joitain tiettyjä kaavoja, joiden mukaan olla ja elää. Ehkä käyttäytymisessä on joitain samanlaisuuksia. Viihteelle ja ruokakauppaan lähdetään ehkä pilke silmäkulmassa ja itsestään huolehtiminen korostuu enemmän kuin ehkä varatuilla.

Miksi olen vielä sinkku? Tähän on mahdotonta vastata. En ole saanut kristallipalloa viime jouluna lahjaksi enkä ole herra Kemppe (Deittailu-expertti). Sen olen oppinut, että ei voi tyytyä ja että kolahtaa jos kolahtaa. Usein kysytään "Miten voit olla sinkku"? - En ymmärrä tuota kysymystä. Mielestäni sama kun kysyisi "Mitä vikaa sussa on?. Syitä voi olla monenlaisia, koskaan ei voi tietää mitä toinen on kokenut tai ajattelee. Mun sydän on särjetty monta kertaa ja joskus miettii miten pitäisi enää mistään ajatella, mutta katson silti tulevaan.
Sinkkuus on mun mielestä ainakin lisääntynyt, en nyt tiedä onko jokin trendi menossa. Halutaan olla vapaita ja tehdä itse asioita sekä valinnanvaraa löytyy.
Mitä hyviä puolia sitten sinkuudessa on? Mun mielestä täysi vapaus tehdä asioita mistä tykkää, oppia tuntemaan itsensä läpikotaisin, nauttia hetkistä ystävien kanssa. Mun mielestä jokaisen pitäisi kokea elämässään hetki olla sinkkuna. Se opettaa ja on opettanut mulle paljon. Uusia havaintoja ympäristöstä, ihmisistä ja itsestäni. Sinkkuus on opettanut mulle mitä oikeasti haluan. Se on tuonut ja vienyt pois paljon ihmisiä mun elämästä. Sinkkuus on vahvistanut mua ja opettanut mua elämään yksin. Se on opettanut mua elämään mun säännöillä ja tykkäämään siitä tärkeimmäistä eli musta itsestäni.

Nauttikaa siitä tilasta missä nyt ootte. Ei koskaan tiedä, mitä huominen tuo tullessaan. -M


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Lomalla rennosti. Syksyllä sitten?

Kevään merkit.

Kuinka muutos tehdään?